Recensies De Jaguarkrijger

3/5

Voor de FB-groep “Boeken toer, lezen en recenseren van boeken van onbekende schrijvers” heb ik het boek “De jaguarkrijger Boek 1: Kukulkans meesterplan” mogen lezen. Het is het eerste deel van de trilogie “Kukulkans meesterplan”.
Op de cover maken we reeds kennis met KUKULKAN de meesterslang. Hij is diegene die doorheen het boek en het verhaal de touwtjes in handen heeft.

Lees meer

Wat een intrigerend verhaal in een originele setting! Het contrast tussen de moderne elementen en de magie en het bovennatuurlijke werkt erg goed. Het vaak wisselende perspectief had verwarrend kunnen werken, maar er is steeds zo sterk vanuit de waarneming en ideeën van het betreffende personage geschreven, dat altijd duidelijk is door wiens ogen we kijken. Bovendien is het leuk om op die manier ook af en toe het perspectief van een god of demon mee te krijgen.

Lees meer

Moderne fantasy, het is geen gemakkelijk genre. Bij fantasy denken we meteen aan draken, trollen en schone deernes in nood. Zaken ver van onze leefwereld dus. Toch slaagt Peter Varg erin om een wereld te creëren die natuurlijk en hedendaags aanvoelt. Een wereld waar monsters, spreuken en demonen dagelijkse kost zijn evenals als auto’s, vliegtuigen en wapens.

Lees meer
7 / 10

Hee Lieve Lezers,
Ik heb een tijdje veel romance gelezen. Nu is het weer het moment voor (dark)fantasy!
De auteur Peter Varg vroeg mij of ik zijn serie wilde lezen en mijn eerlijke mening wilde geven.
Na het lezen van de achterflap was ik wel om, het heeft een duister randje dat ik wel kan waarderen.

Lees meer
3/5

Lezersrecensie

Originele setting, maar iets te volgepropt

door Johan Klein Haneveld 10 december 2017

Een Nederlandstalige fantasyroman is tegenwoordig niet meer bijzonder. Bezoek een Comic con of fantasyfestival en van de kraampjes van de uitgevers schitteren de titels je tegemoet. Opvallend veel draken, in alle vormen en maten, elfen en magiërs. Waar je het als fantasyliefhebber eerst moest doen met Wim Gijsen, Peter Schaap en Tais Teng, heb je het nu voor het uitkiezen. Dat helaas weinig van deze boeken in de gewone Nederlandse boekwinkel komen te liggen is een onderwerp voor een andere keer (het is erg jammer, want er zitten pareltjes tussen die een breed lezerspubliek verdienen!), maar fantasy is er voor wie wat wil zoeken genoeg. Fantasy die zich niet in een middeleeuws aandoende wereld afspeelt, met de geijkte vormen van tovenarij en magische wezens is echter nog zeldzaam.
Dat maakt dit boek direct opvallend.

Lees meer
Toon meer