Recensies De Weerbeer

4/5

In dit boek worden de Noorse mythologie, de legende van Atlantis en een onbekende fantasiewereld van de schrijver met elkaar verweven tot een intens en origineel verhaal. Dit boek lees je, net zoals het eerste deel in de trilogie van Kukulkans Meesterplan, in één ruk uit. Ik vond het boeiend en heb mezelf wel meermaals afgevraagd, waar de schrijver zijn onuitputtelijke bron van inspiratie haalt.

Lees meer
4/5

De Weerbeer is het tweede deel in de ingenieus geconstrueerde darkfantasyreeks Kukulkans Meesterplan.   In De Jaguarkrijger introduceerde Peter Varg zijn ongelooflijk creatieve schepping waar goden de scepter zwaaien. Was het eerste deel meer een introductie tot de donkere tijden, dan is De Weerbeer, die minder beschrijvend geschreven is, een spectaculair aanvalsplan van de god Leegte tegen de god Akash.

Lees meer
4/5

In De Weerbeer – het tweede deel van Kukulkans Meesterplan – zet Peter de vermenging van mythologie en realiteit van de Jaguarkrijger verder door. Zoals in de Jaguarkrijger kreeg ik hier opnieuw het gevoel dat het boek eigenlijk dubbel zoveel pagina’s had moeten tellen. ‘Er zat meer in.’

Lees meer
4/5

De Weerbeer van Peter Varg, de eeuwige strijd tussen goed en kwaad in een heel eigen stijl; voor liefhebbers van mythes en legenden, de Wild Cards-reeks, Tad William’s Bobby Dollar-reeks en de betere Marvel Comics, maar qua stijl met geen enkele te vergelijken.

Lees meer
7 / 10

Je kan echt merken dat het voorgaande deel, als een introductie is gebruikt voor deze trilogie. De leessnelheid is een stuk beter, doordat je reeds bekend bent met de wereld zowel als schrijver of als lezer. Dit merk je vooral doordat de beschrijving minder tot nauwelijks gebruikt wordt. De mix van duistere fantasie en geschiedenis gaat zelfs nog een stapje verder in dit deel, door twee culturen samen te brengen die letterlijk ieder aan een andere kant van de wereld liggen. In dit deel ligt de nadruk vooral op de `heden en verleden` basis, wat precies in de verhaallijn past. Na het boek uitgelezen te hebben, met die grote cliffhanger, wil je direct door naar het volgende deel.

Lees meer
4/5

De Weerbeer: Boek 2 van Kukulkans meesterplan Het verhaal gaat verder. Dit maal reizen we met het koppel Peter en Monica naar het thuisland van Peter: België. Ze komen aan in Aalst en omstreken ten tijden van Aalst Carnaval.

Lees meer
4/5

Disclaimer: ik volg de auteur op Facebook maar heb hem nog nooit in levenden lijve ontmoet. Ik ontving begin dit jaar dit boek van de uitgever samen met een ander boek, omdat ik ook het eerste boek had gerecenseerd. Dit boek begint direct goed, met mammoeten en wolharige neushoorns. Mijn interesse was gewekt. Mijn slotconclusie is dat dit werk beter is dan het eerste in de reeks, ‘De jaguarkrijger’ en mijn beoordeling komt dus uit op net vier sterren.

Lees meer
3/5

Peter en Monica reizen terug naar België waar zij hun leven proberen op te pakken. Maar de Blonde Demon huist nog steeds in Peter, Monica loopt nog steeds gevaar als de vrouw die de redder van de wereld zou kunnen baren, en de strijd van de goden onderling lijkt nog niet te zijn gesust. Goden, mythen, geesten en demonen voeren de strijd rond Peter en zijn vrouw in dit tweede deel van Kukulkans Meesterplan.

Lees meer
FacebookmailFacebookmail
Kernwoorden