Recensies De Zoon van de Slang

4/5

Toen ik het laatste blad omsloeg van “De Zoon van de Slang” moest ik een tijdlang bekomen van wat ik las. Dit derde boek van de trilogie “Kukulkans Meesterplan”  pakte me helemaal in. Ik genoot van de beeldige schrijfstijl, van de onverwachte wendingen, de vergezochte personages en de beschreven ruimtes. In mijn verbeelding kwam alles tot leven. Maar ik moet bekennen dat ik vooral geboeid werd door de rode draad in het verhaal:  de zoon van de slang werd door zijn verleden voorbestemd op een zeer belangrijke taak maar toch staat of valt alles met het nemen van de juiste beslissingen op het juiste moment.

Lees meer
4/5

Ik heb het voorrecht gehad van het boek nog in zijn prille begindagen te mogen lezen of te horen hoe de schrijver hier met wijd opengesperde ogen en wilde haren mij zijn ideeën voorlas. Met bulderende stem nam hij mij in gedachten mee naar de eindtijd waar magische wezens de aarde overmeesterden.

Lees meer
9 / 10

De Zoon van de Slang is het meesterlijke einde van een grootse darkfantasy reeks   Peter Varg begint boek III met een scheppingsverhaal   Citaat uit De Wetten van de Schepping:   Het Niets was een toestand die allesomvattend was en in harmonie met zichzelf.In deze oneindigheid zonder ruimte en tijd ontstond er een bewustzijn. Het was anders dan het hem omringende omdat het wist dat het was. Het was alleen, het was leeg en daarom noemde het zichzelf de Leegte. Na zijn naamgeving kwamen de dromen. Het zag de Ouroborus, de staart-eter, als symbool van de grote kringloop, het Niets als een herinnering aan gisteren, en het uitbundige leven als een visioen van morgen. Als katalysator die een nieuwe periode in de cyclus op gang bracht, stelde de Leegte zich de schepping tot doel.

Lees meer
4/5

Epische afsluiting van grimmige, maar verbeeldingsvolle trilogie Disclaimer: Ik heb de auteur bij mijn weten nog niet in levenden lijve ontmoet of gesproken (misschien een keer in het voorbijgaan), maar sinds ik zijn eerste boek heb gerecenseerd hebben we via het internet wel eens contact. Hij vroeg me dit boek voor hem te recenseren en ik kreeg een recensie-exemplaar.

Lees meer
5/5

Perfecte afsluiter van deze trilogie. Deel 3 van Kukulkans Meesterplan. “De zoon van de slang” is de kers op de taart en maakt dit verhaal af. Alhoewel kan de strijd tussen het goede en het kwade ooit af zijn?

Lees meer
4/5

Met De Zoon van de Slang komt Kukulkans Meesterplan tot een spetterende conclusie in een wereld waar de mythologie de realiteit helemaal heeft ingehaald. Peter heeft dit boek volledig en met aandacht uitgewerkt, ik vond er alle bladzijden in terug die ik van het verhaal verwachtte. ‘Last but not least’ is hier zeker van toepassing!

Lees meer
4/5

Ik heb tijdens een vorige boekpresentatie verteld hoe Peter begon te schrijven. Nu wil ik jullie zeggen hoe mijn Peter, Peter Varg geworden is. Wel met de hulp van velen. Als ik het derde deel van zijn trilogie lees dan merk ik duidelijk dat zijn techniek van schrijven veel beter is. Dit heeft hij te danken aan Rianne en het redactieproces van Celtica maar ook aan de opmerkingen die hij van zijn lezers kreeg. Peter heeft steeds geprobeerd om daar rekening mee te houden. Ik wil dus alle mensen danken die zijn boeken hebben gelezen en hem recensies hebben gestuurd.

Lees meer
3/5

Zuid-Amerikaanse cultuur en mythologie gecombineerd met een hedendaagse setting, moderne interpretaties en een apocalyptische wereld waar ruimtewezens zich komen bemoeien met de chaos op Aarde. Dit is het derde deel van Kukulkans Meesterplan, het uitgebreide heldendicht door Peter Varg. Waar we in deel één en twee als lezer hoofdkarakter Peter mochten volgen, is dit derde deel een voortzetting van de avonturen en liefde tussen Peter en Monica: de lezer volgt nu hun zoon Victor.

Lees meer
4/5

Dit boek start relatief gezapig als een dystopie om daarna razendsnel te evolueren tot een rasecht Armageddon met meer dan één verrassende twist aan het einde. We kunnen dit werk klasseren als apocalyptische literatuur in een mix van Magie, SF, Verlossing, Eindstrijd en Klimaatverandering.

Lees meer
73 / 100

Om te beginnen een waardige afsluiter van de duistere fantasietrilogie die netjes al vragen beantwoordt die je als lezers nog hebt met betrekking tot de eerste twee delen. In dit deel van het verhaal ga je een stuk vooruit in de tijd. Namelijk na de tijd dat de ouders van kleine Victor dood zijn en hij zelf inmiddels twintig jaar oud is. Als hij terug naar zijn moeders geboorteland gaat, begint het begin van het einde pas echt. Ieder bladzijde brengt je weer iets nieuws, zeker in dit deel. Eindmening over de trilogie: als je niet een standaard fantasie wilt lezen, maar eentje wilt vol duisternis, fantasie en een vleugje hedendaagse problematiek, dan moet je deze zeker weten lezen.

Lees meer
FacebookmailFacebookmail
Kernwoorden