Recensies De Zoon van de Slang

4/5

Ik heb het voorrecht gehad van het boek nog in zijn prille begindagen te mogen lezen of te horen hoe de schrijver hier met wijd opengesperde ogen en wilde haren mij zijn ideeën voorlas.
Met bulderende stem nam hij mij in gedachten mee naar de eindtijd waar magische wezens de aarde overmeesterden.

Lees meer
4/5

Epische afsluiting van grimmige, maar verbeeldingsvolle trilogie
Disclaimer: Ik heb de auteur bij mijn weten nog niet in levenden lijve ontmoet of gesproken (misschien een keer in het voorbijgaan), maar sinds ik zijn eerste boek heb gerecenseerd hebben we via het internet wel eens contact. Hij vroeg me dit boek voor hem te recenseren en ik kreeg een recensie-exemplaar.

Lees meer
4/5

Dit boek start relatief gezapig als een dystopie om daarna razendsnel te evolueren tot een rasecht Armageddon met meer dan één verrassende twist aan het einde.

We kunnen dit werk klasseren als apocalyptische literatuur in een mix van
Magie, SF, Verlossing, Eindstrijd en Klimaatverandering.

Lees meer
4/5

Toen ik het laatste blad omsloeg van “De Zoon van de Slang” moest ik een tijdlang bekomen van wat ik las. Dit derde boek van de trilogie “Kukulkans Meesterplan”  pakte me helemaal in. Ik genoot van de beeldige schrijfstijl, van de onverwachte wendingen, de vergezochte personages en de beschreven ruimtes. In mijn verbeelding kwam alles tot leven. Maar ik moet bekennen dat ik vooral geboeid werd door de rode draad in het verhaal:  de zoon van de slang werd door zijn verleden voorbestemd op een zeer belangrijke taak maar toch staat of valt alles met het nemen van de juiste beslissingen op het juiste moment.

Lees meer
4/5

Ik heb tijdens een vorige boekpresentatie verteld hoe Peter begon te schrijven. Nu wil ik jullie zeggen hoe mijn Peter, Peter Varg geworden is. Wel met de hulp van velen. Als ik het derde deel van zijn trilogie lees dan merk ik duidelijk dat zijn techniek van schrijven veel beter is. Dit heeft hij te danken aan Rianne en het redactieproces van Celtica maar ook aan de opmerkingen die hij van zijn lezers kreeg. Peter heeft steeds geprobeerd om daar rekening mee te houden. Ik wil dus alle mensen danken die zijn boeken hebben gelezen en hem recensies hebben gestuurd.

Lees meer
Toon meer

FacebookmailFacebookmail