Recensies De Zoon van de Slang

4/5

Ik heb het voorrecht gehad van het boek nog in zijn prille begindagen te mogen lezen of te horen hoe de schrijver hier met wijd opengesperde ogen en wilde haren mij zijn ideeën voorlas.
Met bulderende stem nam hij mij in gedachten mee naar de eindtijd waar magische wezens de aarde overmeesterden.

Lees meer
3/5

Zuid-Amerikaanse cultuur en mythologie gecombineerd met een hedendaagse setting, moderne interpretaties en een apocalyptische wereld waar ruimtewezens zich komen bemoeien met de chaos op Aarde. Dit is het derde deel van Kukulkans Meesterplan, het uitgebreide heldendicht door Peter Varg. Waar we in deel één en twee als lezer hoofdkarakter Peter mochten volgen, is dit derde deel een voortzetting van de avonturen en liefde tussen Peter en Monica: de lezer volgt nu hun zoon Victor.

Lees meer
4/5

Ik heb tijdens een vorige boekpresentatie verteld hoe Peter begon te schrijven. Nu wil ik jullie zeggen hoe mijn Peter, Peter Varg geworden is. Wel met de hulp van velen. Als ik het derde deel van zijn trilogie lees dan merk ik duidelijk dat zijn techniek van schrijven veel beter is. Dit heeft hij te danken aan Rianne en het redactieproces van Celtica maar ook aan de opmerkingen die hij van zijn lezers kreeg. Peter heeft steeds geprobeerd om daar rekening mee te houden. Ik wil dus alle mensen danken die zijn boeken hebben gelezen en hem recensies hebben gestuurd.

Lees meer
5/5

Perfecte afsluiter van deze trilogie.
Deel 3 van Kukulkans Meesterplan. “De zoon van de slang” is de kers op de taart en maakt dit verhaal af. Alhoewel kan de strijd tussen het goede en het kwade ooit af zijn?

Lees meer
9 / 10

De Zoon van de Slang is het meesterlijke einde van een grootse darkfantasy reeks

Peter Varg begint boek III met een scheppingsverhaal

Citaat uit De Wetten van de Schepping:

Het Niets was een toestand die allesomvattend was en in harmonie met zichzelf.In deze oneindigheid zonder ruimte en tijd ontstond er een bewustzijn. Het was anders dan het hem omringende omdat het wist dat het was. Het was alleen, het was leeg en daarom noemde het zichzelf de Leegte. Na zijn naamgeving kwamen de dromen. Het zag de Ouroborus, de staart-eter, als symbool van de grote kringloop, het Niets als een herinnering aan gisteren, en het uitbundige leven als een visioen van morgen. Als katalysator die een nieuwe periode in de cyclus op gang bracht, stelde de Leegte zich de schepping tot doel.

Lees meer
Toon meer

FacebookmailFacebookmail