Recensies De Zoon van de Slang

9 / 10

De Zoon van de Slang is het meesterlijke einde van een grootse darkfantasy reeks

Peter Varg begint boek III met een scheppingsverhaal

Citaat uit De Wetten van de Schepping:

Het Niets was een toestand die allesomvattend was en in harmonie met zichzelf.In deze oneindigheid zonder ruimte en tijd ontstond er een bewustzijn. Het was anders dan het hem omringende omdat het wist dat het was. Het was alleen, het was leeg en daarom noemde het zichzelf de Leegte. Na zijn naamgeving kwamen de dromen. Het zag de Ouroborus, de staart-eter, als symbool van de grote kringloop, het Niets als een herinnering aan gisteren, en het uitbundige leven als een visioen van morgen. Als katalysator die een nieuwe periode in de cyclus op gang bracht, stelde de Leegte zich de schepping tot doel.

Lees meer
3/5

Zuid-Amerikaanse cultuur en mythologie gecombineerd met een hedendaagse setting, moderne interpretaties en een apocalyptische wereld waar ruimtewezens zich komen bemoeien met de chaos op Aarde. Dit is het derde deel van Kukulkans Meesterplan, het uitgebreide heldendicht door Peter Varg. Waar we in deel één en twee als lezer hoofdkarakter Peter mochten volgen, is dit derde deel een voortzetting van de avonturen en liefde tussen Peter en Monica: de lezer volgt nu hun zoon Victor.

Lees meer
4/5

Met De Zoon van de Slang komt Kukulkans Meesterplan tot een spetterende conclusie in een wereld waar de mythologie de realiteit helemaal heeft ingehaald. Peter heeft dit boek volledig en met aandacht uitgewerkt, ik vond er alle bladzijden in terug die ik van het verhaal verwachtte. ‘Last but not least’ is hier zeker van toepassing!

Lees meer
4/5

Toen ik het laatste blad omsloeg van “De Zoon van de Slang” moest ik een tijdlang bekomen van wat ik las. Dit derde boek van de trilogie “Kukulkans Meesterplan”  pakte me helemaal in. Ik genoot van de beeldige schrijfstijl, van de onverwachte wendingen, de vergezochte personages en de beschreven ruimtes. In mijn verbeelding kwam alles tot leven. Maar ik moet bekennen dat ik vooral geboeid werd door de rode draad in het verhaal:  de zoon van de slang werd door zijn verleden voorbestemd op een zeer belangrijke taak maar toch staat of valt alles met het nemen van de juiste beslissingen op het juiste moment.

Lees meer
4/5

Dit boek start relatief gezapig als een dystopie om daarna razendsnel te evolueren tot een rasecht Armageddon met meer dan één verrassende twist aan het einde.